недеља, 25. март 2018.

Link building - Građenje mreže linkova koji vode do vaše web stranice


Ok, istražili ste ko su vaši idealni klijenti, koje navike, karakteristike, ponašanja i potrebe imaju,iz analize istraživanja saznali ste teme i načine na koje je najbolje da im prezentujete svoj sadržaj, a zatim pronašli kanale pomoću kojih ćete doći do najvećeg broja njih i počeli sa kreiranjem i deljenjem kvalitetnog, originalnog i korisnog sadržaja na odabranim kanalima. Šta je sledeće? Upravo tema iz naslova: građenje i širenje mreže linkova koji vode do vaše web stranice. Zbog čega je ona važna?

Dostupnost što većem broju korisnika i najbolja moguća pozicija u Google pretrazi se stvaraju upravo kreativnim sadržajem, vremenom uloženim u kreiranje, promociju sadržaja i povezivanje sa vašim korisnicima (širenje svesnosti o vašim proizvodima, uslugama i brendu) ali i link earning-om (zasluživanjem linkova - tzv. editorial linkovi) i link building-om (građenjem linkova koji vode do vašeg web sajta), odnosno određenim korisnim SEO tehnikama. 



Kada se radi o link building-u odnosno građenju mreže korisnih linkova, važno je napomenuti da postoje osnovne i napredne tehnike i načini građenja kao i da nemaju svi linkovi koji dolaze sa nekog sajta istu vrednost. Najveću vrednost imaju linkovi koji dolaze iz dela sajta na kome se nalazi glavni sadržaj stranice, dok linkovi koji se nalaze u header-u, footer-u ili nekom delu sidebar-a imaju manju vrednost za pretraživače. 

Takođe, vrednost linkova se razlikuje u zavisnosti od toga da li su to organski linkovi koje su drugi vlasnici ili urednici sajtova samoinicijativno podelili sa svojom publikom (editorial linkovi), zatim da li su to linkovi oko kojih ste se potrudili i pitali druge za razmenu ili su to bili linkovi koje ste samo kreirali popunjavanjem svojih profila u okviru foruma, prijave na web adresare ili prilikom deljenja komentara na nekom od blogova.

Shodno tome, osnovne tehnike za link building uključuju:

  1. Razmenu linkova - linkovanje prema drugima i dogovor sa drugima da linkuju ka vama (uz pomoć određenih alatki kao što je Google Alert možete pronaći sajtove koji su vas pomenuli i onda od njih zatražiti da „linkuju“ ka vama). Bolje je kada sajt koji je tematski sličan našem backlinkuje ka nama nego sajtovi koji imaju potpuno drugačiju tematiku od naše.
  2. Dodavanje vašeg sajta i dodatnih informacija o firmi, proizvodima i uslugama na razne informativne web sajtove iz vaše teme (oblasti) poslovanja, kao i na aktuelne web adresare.
  3. Dodavanje web sajta uz potpis na kraju e-mailova koje svakodnevno razmenjujete sa drugima.
  4. Ostavljanje komentara na objave drugih (komentari su obavezno relevantni za sadržaj, pružaju neku vrednost i daju doprinos tom članku ili objavi - delite korisne savete uz deljenje linka ka nekom povezanom sadržaju na vašem sajtu ali tek svaki deseti put kako ne bi delovalo previše direktno i napadno).
  5. Otvaranje naloga i deljenje linkova na stranicama društvenih mreža se podrazumeva i kao tehnika promocije vašeg sadržaja što većem broju korisnika kao i tehnika za link building, s obzirom da Google jako ceni i vrednuje angažovanost koju donosi interakcija korisnika sa vašim sadržajem na pomenutim društvenim mrežama.
  6. Gostujući zanimljivi, stručni tekstovi na neku temu objavljeni na kvalitetnim sajtovima iz vaše oblasti poslovanja uz linkove do stranica na vašem web sajtu ili kreiranih video sadržaja na vašem Youtube kanalu (Guest posting).

Neki napredniji i kreativniji načini građenja i širenja mreže linkova podrazumevaju:
  1. Odgovaranje na vama poznatu temu u okviru priča i diskusija vaših ciljnih grupa na Facebook-u, forumima koji mogu biti zanimljivi vašim ciljnim korisnicima i sajtovima formulisanim kroz model pitanja i odgovora kao što je na primer sve popularnija Quora
  2. Kreiranje i objava neke vrste kvalitetnog i edukativnog članka na Wikipediji. Da bi bio objavljen, članak mora ispuniti određenu formu i zadovoljiti sve kriterijume urednika ove veoma popularne edukativne platforme.
  3. Objava jedne ili više promotivnih ponuda sa popustom na sajtovima za grupne popuste.
  4. Pisanje recenzija o nekom određenom proizvodu ili usluzi - ukoliko u okviru svog poslovanja koristite proizvod ili uslugu nekog poznatijeg proizvođača slobodno podelite svoju objavu sa njim, vrlo je verovatno da će sa zadovoljstvom postaviti vaše mišljenje sa linkom ka vašem sajtu na svoj sajt.
  5. Kreiranje i deljenje sadržaja koji ima posebnu vrednost kako bi podstakli korisnike da sami promovišu vaše poslovanje i dele linkove koji vode do vašeg web sajta, društvenih stranica i ostalog sadržaja (stručan članak, tutorijal ili praktičan vodič, e-knjiga, infografik, slika, video, nagradna igra, webinar, rezultati nekog istraživanja koje ste samostalno sproveli...).
  6. Saradnja sa aktuelnim portalima, online magazinima ili poznatim blogerima iz vaše delatnosti kroz sponzorisane tekstove o temama koje interesuju vaše korisnike i indirektnu promociju vašeg brenda, proizvoda ili usluga.
  7. Istražite listu backlink-ova koje u ovom trenutku poseduju sajtovi iz vaše branše pomoću alata Moz Open Site Explorer (za besplatnu varijantu postoji dnevni limit od 3 pretrage), Majestic i sjajnih dodataka SEOquake i Alexa.

Нема коментара:

Постави коментар