субота, 17. фебруар 2018.

7 odličnih kanala za promociju na internetu


Ukoliko ste bili u prilici da pročitate prethodna dva teksta Praktičan vodič za započinjanje vaše online promocije i 4 veoma korisne a ujedno besplatne Google strategije za vašu online promociju sada ste već stvorili prilično jasnu sliku o tome koliko je važno definisati pre svega tip vaših korisnika, njihove osobine i karakteristike, ključne reči koje su kucali u pretrazi dolazeći do vas, i ponašanja u dodiru sa vašim sadržajem koji, u moru raznih prezentacija da bi se istakao, mora da bude jedinstven, kvalitetan i prilagođen u potpunosti korisniku i njegovim potrebama. 

Sledeći važan korak u procesu promocije jeste odgovor na pitanje - gde se promovisati? Koja su to mesta na internetu na kojima možemo doći do potencijalnih korisnika naših proizvoda i usluga i ostvariti interakciju sa njima kako bi na najbolji način predstavili sebe, svoje poslovanje i kreiranu ponudu..


Sledi 7 besplatnih kanala promocije i praktičnih saveta kako nam baš ti načini oglašavanja i promocije mogu biti od velike pomoći u predstavljanju firme ili stručnog pojedinca na internetu, građenju brenda i deljenju kvalitetnog sadržaja kojim bi izgradili zajednicu oko sebe i svojih proizvoda i povezali se sa korisnicima na obostrano zadovoljstvo i uspešnu saradnju.


1. Društvene mreže - Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google+, za koju god mrežu da ste se odlučili, svima je zajedničko jedno - koristeći nepisana interna pravila nastupa na svakoj od njih, kroz odgovarajuću formu izražavanja i ponašanja, neophodno je skoro svakodnevno kreirati i deliti kvalitetan, originalan sadržaj koji vaše korisnike čini bogatijim za određene vrednosti a kao odličnu posledicu toga, vas kao firmu ili pojedinca vrednim njihovog poverenja. 

Ovaj proces zahteva istrajan trud i rad i vreme, tokom kojeg gradite poverenje, prisutnost, zajednicu ljudi u čijem ste centru pažnje upravo vi i sve bolju poziciju u očima vaših potrošača. Tek tada, nakon što ste im dokazali da je i njihova dobrobit deo jednačine koju kreira vaš posao, možete očekivati da vaša promocija počne da donosi i željene rezultate u vidu povećane zainteresovanosti za vaše proizvode, lojalnost kupaca i konačnu prodaju. 

I možda se ovo čini kao nimalo lak i dugotrajan zadatak ali svakako vredan truda jer ono što dolazi na kraju je zadovoljstvo i odanost kupaca koji uzvraćaju poverenjem i doslednošću u kupovini i besplatnoj promociji vaših proizvoda i usluga.

2. Preporuka zadovoljnih korisnika - Bilo da se radi o Google recenzijama koje smo pomenuli u prethodnom tekstu, ili o ocenama i komentarima na raznim društvenim mrežama, brojnim posredničkim web servisima i sajtovima ili jednostavno lično komentarisanje vas i vaših usluga u svakodnevnoj komunikaciji korisnika sa drugima, njihova ocena je važno merilo u donošenju odluka o kupovini vaših proizvoda i usluga. Zato se potrudite da svoje zadovoljne korisnike zamolite, i bez ikakvog pritiska što više podstaknete, da svoje mišljenje o vama podele na što većem broju mesta koja su značajna za vašu dobru reputaciju i poslovanje. Neke korisnike nećete morati ni pitati za deljenje svog pozitivnog stava o vama. Oni će to samoinicijativno, zadovoljni vašom uslugom, uraditi.

3. E-mail newsletter - Morate priznati da niste razmišljali o e-mailu kao jednom od najefektnijih kanala promocije ali verujte on to upravo jeste. Ličan i privatan, nepromenljiv tako često i nezavistan od politike firmi koje određuju pravila ponašanja i količinu vaše dostupnosti na društvenim mrežama, e-mail je više nego odličan način da se povežete na mnogo ličnijem, sigurnijem i čvršćem nivou sa svojim korisnicima. 

Gradeći svoju e-mail marketing listu potencijalnih i postojećih saradnika i korisnika vaših usluga, vi u stvari kreirate posvećen krug ljudi koji od vas očekuje ne tako česte ali svakako kvalitetne nedeljne, polumesečne ili mesečne newslettere sa odgovorima na njihove najčešće dileme, probleme, potrebe, kao i korisne tekstove, posebne informacije, akcije, popuste i ponude na koje će uzvratiti mnogo bržim poverenjem i reakcijom na vaše poslovne predloge i želju za saradnju.

4. Sajtovi iz struke - Istraživanjem na internetu naićićete sasvim sigurno na sajtove koji su specijalizovani za vašu struku poslovanja i predstavljaju često i besplatan izvor informacija i oglašavanja s obzirom da im je želja da na jednom mestu okupe sve kompanije i pojedince koje pružaju usluge iz određene oblasti s ciljem promocije same delatnosti kod korisnika.

5. Portali - Lokalni portali umeju da budu odličan saveznik u promociji vaših usluga. Zajedničkom saradnjom na promovisanju dešavanja iz vašeg mesta koja uključuju i događaje vezane za vas i vašu kompaniju, vi istovremeno doprinosite i sadržajima tog mesta i radu portala a i širenju kruga svojih posetilaca referencom na vas i vaše usluge.

6. Pisanje bloga - Posebno mesto na vašem sajtu koje će se baviti raznim, za korisnike značajnim temama, kreativnim i praktičnim idejama za upotrebu vaših proizvoda ili usluga, odgovorima na često postavljana pitanja ili korisničkim dilemama i raznim drugim edukativnim sadržajima, odlično je mesto za doček posetilaca na vaš sajt i dalju promociju vaše firme, proizvoda i usluga koja će uslediti.

7. Forumi - Koji je bolji način promovisanja svog znanja i stručnosti u poslu od direktnog pomaganja korisnicima kao deo zajednice kroz savete, konsultacije, upute i razne druge korisne informacije, ostavljajući pri tom svoje podatke, linkove i suptilnu, indirektnu reklamu u potpisu? 

Na kraju možemo zaključiti da je uz sve navedeno, odgovor na pitanje gde se promovisati upravo sledeći - jednostavno na sva ona mesta na kojim se u velikom broju nalaze vaši potencijalni korisnici. Pa shodno tome, tastaturu i telefon u ruke i hrabro napred - istražite i saznajte što više o svojim korisnicima i povežite se sa njima na obostrano zadovoljstvo. 

Stečena saznanja će vam se višestruko isplatiti.





Нема коментара:

Постави коментар