Ukoliko ste bili u prilici da pročitate prethodna dva teksta Praktičan vodič za započinjanje vaše online promocije i 4 veoma korisne a ujedno besplatne Google strategije za vašu online promociju sada ste već stvorili prilično jasnu sliku o tome koliko je važno definisati pre svega tip vaših korisnika, njihove osobine i karakteristike, ključne reči koje su kucali u pretrazi dolazeći do vas, i ponašanja u dodiru sa vašim sadržajem koji, u moru raznih prezentacija da bi se istakao, mora da bude jedinstven, kvalitetan i prilagođen u potpunosti korisniku i njegovim potrebama.
Sledeći važan korak u procesu promocije jeste odgovor na pitanje - gde se promovisati? Koja su to mesta na internetu na kojima možemo doći do potencijalnih korisnika naših proizvoda i usluga i ostvariti interakciju sa njima kako bi na najbolji način predstavili sebe, svoje poslovanje i kreiranu ponudu..
Sledi 7 besplatnih kanala promocije i praktičnih saveta kako nam baš ti načini oglašavanja i promocije mogu biti od velike pomoći u predstavljanju firme ili stručnog pojedinca na internetu, građenju brenda i deljenju kvalitetnog sadržaja kojim bi izgradili zajednicu oko sebe i svojih proizvoda i povezali se sa korisnicima na obostrano zadovoljstvo i uspešnu saradnju.
1. Društvene mreže - Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google+, za koju god mrežu da ste se odlučili, svima je zajedničko jedno - koristeći nepisana interna pravila nastupa na svakoj od njih, kroz odgovarajuću formu izražavanja i ponašanja, neophodno je skoro svakodnevno kreirati i deliti kvalitetan, originalan sadržaj koji vaše korisnike čini bogatijim za određene vrednosti a kao odličnu posledicu toga, vas kao firmu ili pojedinca vrednim njihovog poverenja.
Ovaj proces zahteva istrajan trud i rad i vreme, tokom kojeg gradite poverenje, prisutnost, zajednicu ljudi u čijem ste centru pažnje upravo vi i sve bolju poziciju u očima vaših potrošača. Tek tada, nakon što ste im dokazali da je i njihova dobrobit deo jednačine koju kreira vaš posao, možete očekivati da vaša promocija počne da donosi i željene rezultate u vidu povećane zainteresovanosti za vaše proizvode, lojalnost kupaca i konačnu prodaju.
I možda se ovo čini kao nimalo lak i dugotrajan zadatak ali svakako vredan truda jer ono što dolazi na kraju je zadovoljstvo i odanost kupaca koji uzvraćaju poverenjem i doslednošću u kupovini i besplatnoj promociji vaših proizvoda i usluga.
Ovaj proces zahteva istrajan trud i rad i vreme, tokom kojeg gradite poverenje, prisutnost, zajednicu ljudi u čijem ste centru pažnje upravo vi i sve bolju poziciju u očima vaših potrošača. Tek tada, nakon što ste im dokazali da je i njihova dobrobit deo jednačine koju kreira vaš posao, možete očekivati da vaša promocija počne da donosi i željene rezultate u vidu povećane zainteresovanosti za vaše proizvode, lojalnost kupaca i konačnu prodaju.
I možda se ovo čini kao nimalo lak i dugotrajan zadatak ali svakako vredan truda jer ono što dolazi na kraju je zadovoljstvo i odanost kupaca koji uzvraćaju poverenjem i doslednošću u kupovini i besplatnoj promociji vaših proizvoda i usluga.
2. Preporuka zadovoljnih korisnika - Bilo da se radi o Google recenzijama koje smo pomenuli u prethodnom tekstu, ili o ocenama i komentarima na raznim društvenim mrežama, brojnim posredničkim web servisima i sajtovima ili jednostavno lično komentarisanje vas i vaših usluga u svakodnevnoj komunikaciji korisnika sa drugima, njihova ocena je važno merilo u donošenju odluka o kupovini vaših proizvoda i usluga. Zato se potrudite da svoje zadovoljne korisnike zamolite, i bez ikakvog pritiska što više podstaknete, da svoje mišljenje o vama podele na što većem broju mesta koja su značajna za vašu dobru reputaciju i poslovanje. Neke korisnike nećete morati ni pitati za deljenje svog pozitivnog stava o vama. Oni će to samoinicijativno, zadovoljni vašom uslugom, uraditi.
3. E-mail newsletter - Morate priznati da niste razmišljali o e-mailu kao jednom od najefektnijih kanala promocije ali verujte on to upravo jeste. Ličan i privatan, nepromenljiv tako često i nezavistan od politike firmi koje određuju pravila ponašanja i količinu vaše dostupnosti na društvenim mrežama, e-mail je više nego odličan način da se povežete na mnogo ličnijem, sigurnijem i čvršćem nivou sa svojim korisnicima.
Gradeći svoju e-mail marketing listu potencijalnih i postojećih saradnika i korisnika vaših usluga, vi u stvari kreirate posvećen krug ljudi koji od vas očekuje ne tako česte ali svakako kvalitetne nedeljne, polumesečne ili mesečne newslettere sa odgovorima na njihove najčešće dileme, probleme, potrebe, kao i korisne tekstove, posebne informacije, akcije, popuste i ponude na koje će uzvratiti mnogo bržim poverenjem i reakcijom na vaše poslovne predloge i želju za saradnju.
Gradeći svoju e-mail marketing listu potencijalnih i postojećih saradnika i korisnika vaših usluga, vi u stvari kreirate posvećen krug ljudi koji od vas očekuje ne tako česte ali svakako kvalitetne nedeljne, polumesečne ili mesečne newslettere sa odgovorima na njihove najčešće dileme, probleme, potrebe, kao i korisne tekstove, posebne informacije, akcije, popuste i ponude na koje će uzvratiti mnogo bržim poverenjem i reakcijom na vaše poslovne predloge i želju za saradnju.
4. Sajtovi iz struke - Istraživanjem na internetu naićićete sasvim sigurno na sajtove koji su specijalizovani za vašu struku poslovanja i predstavljaju često i besplatan izvor informacija i oglašavanja s obzirom da im je želja da na jednom mestu okupe sve kompanije i pojedince koje pružaju usluge iz određene oblasti s ciljem promocije same delatnosti kod korisnika.
5. Portali - Lokalni portali umeju da budu odličan saveznik u promociji vaših usluga. Zajedničkom saradnjom na promovisanju dešavanja iz vašeg mesta koja uključuju i događaje vezane za vas i vašu kompaniju, vi istovremeno doprinosite i sadržajima tog mesta i radu portala a i širenju kruga svojih posetilaca referencom na vas i vaše usluge.
6. Pisanje bloga - Posebno mesto na vašem sajtu koje će se baviti raznim, za korisnike značajnim temama, kreativnim i praktičnim idejama za upotrebu vaših proizvoda ili usluga, odgovorima na često postavljana pitanja ili korisničkim dilemama i raznim drugim edukativnim sadržajima, odlično je mesto za doček posetilaca na vaš sajt i dalju promociju vaše firme, proizvoda i usluga koja će uslediti.
7. Forumi - Koji je bolji način promovisanja svog znanja i stručnosti u poslu od direktnog pomaganja korisnicima kao deo zajednice kroz savete, konsultacije, upute i razne druge korisne informacije, ostavljajući pri tom svoje podatke, linkove i suptilnu, indirektnu reklamu u potpisu?
Na kraju možemo zaključiti da je uz sve navedeno, odgovor na pitanje gde se promovisati upravo sledeći - jednostavno na sva ona mesta na kojim se u velikom broju nalaze vaši potencijalni korisnici. Pa shodno tome, tastaturu i telefon u ruke i hrabro napred - istražite i saznajte što više o svojim korisnicima i povežite se sa njima na obostrano zadovoljstvo.
Stečena saznanja će vam se višestruko isplatiti.
Na kraju možemo zaključiti da je uz sve navedeno, odgovor na pitanje gde se promovisati upravo sledeći - jednostavno na sva ona mesta na kojim se u velikom broju nalaze vaši potencijalni korisnici. Pa shodno tome, tastaturu i telefon u ruke i hrabro napred - istražite i saznajte što više o svojim korisnicima i povežite se sa njima na obostrano zadovoljstvo.
Stečena saznanja će vam se višestruko isplatiti.
Нема коментара:
Постави коментар