среда, 7. фебруар 2018.

Praktičan vodič za započinjanje vaše online promocije

   Od čega početi kada se radi o promociji vaše firme, proizvoda ili usluge na internetu?


    


1. KORAK – Definisanje: Ko su vaši kupci (klijenti) i gde ih možete pronaći?

Prvi i osnovni korak u procesu kreiranja bilo kog posla namenjenog korisnicima je određivanje tipa korisnika (ciljnu grupu ljudi) kojim svojim proizvodom, uslugom, servisom ili aplikacijom pomažemo da reše određeni problem ili potrebu i na kojim mestima upravo te korisnike možemo pronaći, odnosno doći u kontakt sa njima. 
Što više znate o svojim potencijalnim kupcima to bolje.

Zašto to radimo? Da bi za što manje novca pronašli i svoju reklamu prezentovali što većem broju ljudi koji su stvarno zainteresovani za vaš proizvod i uslugu a samim tim i njihovu kupovinu nakon odlično kreirane prezentacije vaših proizvoda i usluga.

U određivanju ciljne grupe mogu nam pomoći sledeće oznake:

    DEMOGRAFIJA - pol, starost, lokacija, jezik, interesovanja, posećeni događaji, itd. U nekim slučajevima su prilično jasni kupci – ako pravite proizvod za bebe, ciljna grupa su roditelji. Ako je proizvod skup, onda su ciljna grupa bogatiji roditelji, odnosno roditelji iz bogatijih sredina sa luksuznim mestima poseta i interesovanja. Ako pravite proizvod za široke mase, onda je svako ciljna grupa. U slučaju da je proizvod koji ljudi naručuju i može im se dostaviti poštom, nije bitna lokacija i ne mora se uzimati u obzir. Ukoliko je u pitanju nešto što je interesantno studentima, ujedno znate godište kojem se obraćate. 

   BAZA POSTOJEĆIH KORISNIKA - Takođe, ciljnu grupu korisnika možete izvući iz već postojeće baze korisnika. Ukoliko je u grupi vaših dosadašnjih i čestih kupaca dominantna grupa mlađih poslovnih žena, onda je vrlo verovatno da će se i među vašim potencijalnim korisnicima naći opet ta ista ciljna grupa i dobra preporuka je, između ostalog, nastaviti sa strategijama koje već pokazuju dobre rezultate u praksi.

    PROFIL KUPACA - Ako postojeća baza ne postoji, već postoji samo određen broj kupaca koje ne možete da segmentujete u određene grupe, onda ih pitajte, telefonom, anketama, na bilo koji način na koji su vam dostupni, i saznajte šta je to što oni vole, što ih zanima, što je specifično za njih i što ih je to dovelo do vas.

    KLIJENTI NA OSNOVU KONKURENCIJE - Ukoliko sve prethodno navedeno nije moguće, pretpostavite. Izvršite analizu i istraživanje kompanija koje se bave istim ili sličnim poslom kao i vi i posmatrajte kome se oni obraćaju. Na primer, ako pravite luksuznu stvar – obratite se ljudima koji prate druge luksuzne brendove. Ako pravite nešto i cilj su ljudi koji vole zdrav život, onda ciljajte ljude koji redovno vežbaju, koji vole brendove koji idu uz takva interesovanja. itd.


2. KORAK – Šta promovišete, gde i kako?

Kako izgledaju vaš proizvod/usluga i kako ste ih predstavili? Kada je u pitanju promocija na internetu, web sajt kompanije predstavlja centralno mesto komunikacije sa njenim postojećim i potencijalnim klijentima i saradnicima. 

Društveni nalozi i ostali vidovi komunikacije su važan ali samo prateći kanal uz već dobro kreiranu internet prezentaciju koja se od samog početka vodi obaveznim principima odličnog korisničkog iskustva jer, uprkos često prisutnoj logici i pretpostavkama, ono što prodajete nije vaš proizvod već pozitivno korisničko iskustvo koje će kreirati poverenje kod korisnika i prodati ne samo jedan već svaki vaš proizvod a ujedno predstavljati sjajan potpuno besplatan alat kojim ćete svoje korisnike pretvoriti u najbolje promotere svog posla. 

Zato je, osim dostupnosti i komunikacije sa vašim korisnicima na raznim kanalima promocije, od velike važnosti način na koji posetioci koriste vaš sajt.

   GOOGLE ANALYTICS - Prvi savet kada je u pitanju obezbeđivanje zadovoljstva korisnika i sjajnog korisničkog iskustva je postavljanje Google Analytics koda na vaš sajt. Dodavanje ovog koda vam omogućava da pratite koliko vaš sajt ima poseta, odakle su posetioci došli (koji je najefikasniji kanal promocije), koje su stranice posetili (šta ih konkretno zanima u vezi vas i vaših proizvoda), koliko su se zadržali, gde su odustali i napustili vaš sajt (mesto koje može biti potencijalni problem koji korisnici imaju u dodiru sa vama – na primer, nedostatak validnih informacija ili nejasnoće u sadržaju, ili koracima u registraciji i porudžbini proizvoda), šta su tražili kada su naišli na vas (ključne reči, interesovanja..) i tako dalje.

 OPTIMIZACIJA SAJTA ZA PRETRAŽIVAČE (SEO) - Još jedan način da korisnicima pružimo odgovarajući i kvalitetan sadržaj a ujedno obezbedimo i dostupnost (bolju poziciju u rezultatima pretrage) i veći broj poseta sajtu jeste SEO optimizacija.

Što više kvalitetnog sadržaja koji je originalan, ne prekucan, prekopiran i preuzet sa nekog drugog mesta na internetu, sadržaj koji sadrži korisničke ključne reči i što veći broj linkova ka vašoj stranici sa nekih drugih sajtova (mreža, foruma, blogova, portal..) relevantnih za vašu oblast poslovanja, pružiće vam odličnu poziciju na Google pretragama a samim tim i prednost nad drugim  kompanijama koje nude iste vrste proizvoda/usluga.

➔  PRILAGODLJIVOST SAJTA - Pored analitike i optimizacije sajta, dobro korisničko iskustvo omogućava i primenjena responsivnost sajta, odnosno njegova mogućnost da se prilagođava i jednako kvalitetno prikazuje na svim uređajima sa kojih korisnici odluče da posete sajt (desktop računar, laptop, tablet, mobilni telefon..).

ODGOVARAJUĆI I KVALITETAN SADRŽAJ - Jasan, detaljan, dobro organizovan i linkovima povezan, a ujedno i kvalitetno napisan i odgovarajućim fotografijama ilustrovan sadržaj, koji sadrži sve korisniku relevantne informacije - osnova je svakog dobrog korisničkog iskustva na koju se nadograđuju svi ovi prethodni delovi i neki dodatni principi i prakse koji će u jednom od sledećih tekstova detaljno biti navedeni i koji uz pomenute predstavljaju bazu pružanja dobre usluge posetiocima vašeg sajta.


3. KORAK – Indirektna promocija


     PREPORUKA SAMIH KORISNIKA - Ukoliko sve odradite kako treba što se tiče navedenih uslova za dobro korisničko iskustvo i zadovoljstvo korisnika prezentovanom uslugom i određivanje što jasnije grupe korisnika, ono što ćete dobiti kao bonus je besplatna promocija koju će vaši zadovoljni korisnici uraditi umesto vas.

   REMARKETING - Pored toga, korisnike koji su već jednom posetili vaš sajt ili naloge na društvenim mrežama, ali se nisu odlučili na kupovinu, možete opet kontaktirati putem remarketinga. Ali to nije najsigurnija preporuka koja će vas dovesti do novih kupaca vaših usluga s obzirom da neki ljudi nisu fanovi jurnjave za njima i stalnog zatrpavanja istim tipom reklama. U nekim situacijama mogu biti korisni, kao na primer u slučaju novih predloga za putovanja preko iste turističke agencije, ali je moje lično mišljenje je da većina ciljnih grupa nije zainteresovana za ovakav vid oglašavanja, ali ukoliko smatrate da je to dobar način oglašavanja za vas vi ga sprovedite.

     SPOREDNI PRILAZ (PROMOCIJOM SADRŽAJA) - Šta još možete da uradite za svoju promociju? Sporedni prilaz se pokazao kao odličan način da dođete do svojih ciljnih korisnika. To je način promocije gde kreirate grupu sa savetima, online magazin ili blog za svoje potencijalne korisnike i sa kojim promovišete dobar sadržaj koji indirektno promoviše vas.

  ŠIRENJE MREŽE KONTAKATA - Osim toga, možete kreirati fan stranice na kojima ćete dodati svoje postojeće prijatelje i pozvati ih da budu vaši pratioci. Možda nisu vaša direktna ciljna grupa ali u svojim kontaktima mogu posedovati ljude koji to jesu i koji će biti u mogućnosti da putem njih dođu do vas.



Нема коментара:

Постави коментар